פורים שמח – האוזניים של המן והתהלוכות של תל אביב
אז מי החליט לקרוא למשולש הזה אוזן?
לכבוד פורים – תהלוכה של אוזני המן וביניהן צילומים של מוצגים ובובות מהעדלאידע האחרונה שצעדה בתל אביב.
אז מי החליט לקרוא למשולש הזה אוזן?
לכבוד פורים – תהלוכה של אוזני המן וביניהן צילומים של מוצגים ובובות מהעדלאידע האחרונה שצעדה בתל אביב.
יש הטוענים שרוטוב נחשב לאמן הפופולארי ביותר ברוסיה בין המלחמות, יותר ממאלביץ’ למשל. הטענה הזאת מראה קודם כל שהקריקטורה נחשבה שם אז לאמנות.
קרא עודאצל הצ’כים, יותר מאשר אצל עמים אחרים, קשה להפריד את האיור מהציור. זה בעיקר בגלל שהאמנות הצ’כית, ובעיקר האמנות הפלסטית, בנויה על יסודות עממיים.
קרא עודבאותה תקופה בלונדון יש כבר המון בתי קפה, ובהם יושבים כל מיני “פרלמנטים” עממיים ומתווכחים. וגם הדפוס ותעשיית העיתונים מתפתחים במהירות, מה שהופך את הקריקטורה למעין “מאמר מערכת” קל ופופולארי.
קרא עודעל רות בונדי, ספרות צ’כית, הוללות, אנדרסטייטמנט, הומור בדת, צניעות ופחדים.
קרא עודזאת הייתה תקופת הצנע והמעברות, והוצאות ספרי הכיס שאז החלו את דרכן, ניסו להצחיק אותנו. ואכן, כילדים בני 10, 11 או 12 צחקנו מאוד והעברנו את הספרים מיד ליד מתחת לעיניהם של ההורים, שחשבו שאנחנו קוראים בהם יותר מדי.
קרא עודכשאתם עושים סאטירה על מנהיגי ההווה יש סכנה שיתבעו אתכם תביעות דיבה או סתם ישמיצו אתכם. אבל אם אתם מעזים ללעוג על ההיסטוריה ועל המיתוסים הלאומיים, הסכנה היא שמיד תקבלו את התואר בוגדים.
קרא עודאמנים ומאיירים פולנים, רוסים ואוקראינים אימצו את הקוביזם או חלקים ממנו. חלק מהם עברו לצרפת או לגרמניה, כמו למשל שאגאל, ליסיצקי, זדקין, גבו, ארונסון ואחרים. במקרה או שלא במקרה רבים מהם היו יהודים.
קרא עודשייקספיר לא מתחבר בתודעתנו באופן אוטומטי עם אמן חזותי מסוים. אבל אם אמרתי שלשייקספיר אין מאייר “קלאסי”, אז בכל זאת היום באנגליה ג’נטלמן מקושר מיד עם שייקספיר.
קרא עוד